
Een week later Machinegeweer Kelly gepraat shit wat betreft Schuifknoop op het podium van Riot Fest heeft de rapper die punkrocker is geworden misschien spijt van zijn daden. MGK had zijn eerste optreden sinds het drama gisteravond op Louisville, Kentucky’s Louder Than Life-festival, en de rest van de bands op het programma waren in feite metalbands, dus er waren zeker veel Slipknot-fans aanwezig, en ze maakten zorg ervoor dat je naar het optreden van MGK komt om hem te laten weten dat ze niet zo dol zijn op de man die met Megan Fox uitgaat.
Er zijn videobeelden opgedoken waarop te zien is dat MGK de menigte probeert te onderdrukken die hem uitjouwt en hem afwijst. Je kunt MGK horen reageren op een uitsmijter die zegt: “Ik zie je kerel, ik zie je zo gek als een fuck in je rare verdomde outfit. Ik ben hier voor dezelfde shit waarvoor je hier bent [the music], dus het is allemaal goed. Het is duidelijk dat ik nergens heen ga, dus geniet er maar van.’ Op dit punt haalt MGK een lichtzwaard tevoorschijn. ‘Blijf je met me neuken, vriend? Getrainde Jedi, teef!” Boos is te horen terwijl MGK praat. De persoon die de video plaatst, geeft aan dat MGK aan het praten was met haar neef die Slipknot-uitrusting aan had.
Hier is nog een video:
MGK probeerde toen blijkbaar naar de menigte te komen om een van zijn liedjes te zingen, werd geduwd en toen ontstond er wat chaos:
Meerdere fans bevestigden het incident:
MGK’s citaat op het podium waar alles mee begon vorige week was “Hé, weten jullie allemaal wat ik echt blij ben dat ik niet doe? 50 jaar oud zijn, een verdomd raar masker dragen op een verdomd podium. Verdomde shit. Dus hoe dan ook, wat is ieders favoriete snoepje? Reese’s stukken?”
Nadat hij heel veel media had gekregen voor zijn citaat, tweette MGK de volgende dag dat hij zinspeelde op Slipknot-frontman Corey Taylor die verbitterd was omdat hij werd afgewezen op een gastplek op het recente punkalbum van MGK, Tickets voor Mijn ondergang. MGK schreef “Corey deed een couplet voor een nummer op Tickets voor mijn ondergang album, het was verdomd verschrikkelijk, dus ik heb het niet gebruikt. Hij werd er gek van, en praatte stront met een tijdschrift ongeveer hetzelfde album waar hij bijna op stond. Jullie verhalen zijn allemaal uit. Geef gewoon toe dat hij bitter is.”
Op dit punt had Taylor genoeg gehoord en gereageerd. “Ik hou er niet van dat mensen privé-shit uitzenden als een kind. Dus dit is alles wat ik wil zeggen: ik heb het nummer niet gedaan omdat ik het niet leuk vind als mensen voor me proberen te ‘schrijven’. Ik zei nee tegen Dus zonder verder oponthoud… #receipts. Dit is alles wat ik erover ga zeggen,” tweette Taylor.
De twee screenshots zijn van een e-mailuitwisseling tussen Taylor en Travis Barker, de producer van Machine Gun Kelly’s poppunkalbum. De eerste e-mail komt van Barker en geeft aantekeningen door van MGK (aangeduid als Kel) waarin MGK opmerkte dat Taylor het deed met de zang en dat MGK vereerd was hem op de baan te hebben. MGK gaat verder met te zeggen dat hij een brug en nog een couplet aan de track heeft toegevoegd en een demotrack heeft opgenomen van hoe hij dacht dat Taylor het nummer zou moeten zingen, vooral in de stijl die Taylor gebruikte op Slipknot’s “Psychosocial”.
De tweede screenshot geeft Taylor’s reactie op Barker: “Dus ik heb naar de ideeën geluisterd en om eerlijk te zijn, ik denk niet dat ik de juiste man voor de baan ben. Niets persoonlijks, ik denk gewoon dat dit is wat MGK zoekt , iemand anders is de man om het te doen. Het is allemaal goed en ik ben dol op hem – ik hoop dat jullie de juiste pasvorm ervoor vinden. Ik hoop dat je het begrijpt en ik wens jullie er het beste mee. Als ik kan helpen bij laat het me in ieder geval weten.”
Hier zijn de schermafbeeldingen:
De opmerkingen waar MGK naar verwees, zijn van toen Taylor een paar maanden geleden in de pers niet al te aardig tegen hem was. In een interview in februari 2021 met Cutter’s Rockcast, zei Taylor dat hij erg geïrriteerd is door jonge bands die hun geluid rechtstreeks van oudere bands halen.
“Ik kijk naar sommige van deze bands die zo klinken of zo klinken of als de andere man klinken, en het is gewoon, nou ja, ze hebben duidelijk geluisterd naar twee albums die al een minuut uit zijn. Maar degenen die echt mij frustreren zijn degenen dat ze iets nemen dat altijd al bestaat en het dan in feite herbewerken en het nieuw noemen – ook al is het volledig afgeleid.
“Je kent de band die ze afzetten – ze proberen niet eens een stel bands af te zetten; ze rippen één band af. Maar de jongere generatie pakt ze op en zegt: ‘Dit is onze bla bla bla “Omdat ze het beu zijn dat oude mensen hun vertellen dat de muziek die voor hen kwam beter was. En ik weet niet wie gelijk heeft, maar ik weet dat beide ongelijk hebben, want we zouden alles moeten aanmoedigen.”
Taylor ging verder met te erkennen dat hij gewoon een grote, knorrige opa is, en voegde eraan toe: “Ik haat voor het grootste deel alle nieuwe rock. Ik [hate] de artiesten die faalden in één genre en besloten om rock te gaan – en ik denk dat hij weet wie hij is,” waarschijnlijk verwijzend naar Machine Gun Kelly, die zijn carrière begon met pop-rap en onlangs een pop-punkachtig album heeft uitgebracht.
“Ik ben net zo slecht. Ik ben de ergste oude, mistige kerel die ooit met zijn stok schudt. En ik haat alles. Ik haat het grootste deel van de nieuwe rock. Ik [hate] de artiesten die faalden in één genre en besloten te gaan rocken – en ik denk dat hij weet wie hij is. Maar dat is een ander verhaal.
“Ik ben de slechtste. En ik haat alles. En mensen zijn dat bij mij wel gewend. Maar ik heb de jongere generatie ook aangemoedigd om buiten de grenzen van waar we naar luisteren te denken. Doe iets dat fris aanvoelt; het kan het hoeft niet fris te klinken, maar het moet fris aanvoelen. Als het dood is, zullen mensen het als dood behandelen, man.’
creditSource link